Om Caretech |  Projektetablering  |  Projekter  |  Set & Sket
Oversigt
NemBook
Kontaktpersoner:

Det er idag en helt almindelig selvfølge, at man kan booke flybilletter, bestille bøger, forny lånte materialer på biblioteket  osv. Selv hos den praktiserende læge er det muligt for patienten at bestille tid. Denne service gælder ikke undersøgelser og behandlinger i det offentlige hospitalsvæsen. Her må man pænt vente på at man bliver indkaldt – og hvis man ønsker at ændre tid foregår det pr. telefonopringning.

NemBook projektet skal analysere arbejdsgangene omkring henvisning, visitation og booking og komme med forslag til, hvorledes overgangen mellem de to sektorer kan gøres mere effektiv. Specielt ved alvorligt syge patienter er sektoradskillelsen en hindring for hurtig udredning og behandling, fordi der skal ventes på henvisning, visitation og booking. Idéen bag projektet er at gøre henvisning og booking af tider på hospitalet nemmere og mere effektivt for den praktiserende læge sammen med patienten.

Capgemini har igennem de sidste 15 år videreudviklet BookPlan til et effektivt booking system til hospitalerne. Målet er nu at udvide BookPlan til også at omfatte webbooking, så både praktiserende læger med patienter kan booke ind i hospitalernes booking systemer.

Projektet er afsluttet.

Download evalueringsrapport om NemBook (pdf).

Partnere: Kirurgisk Afdeling, Sydvestjysk Sygehus; Capgemini; Systematic; EG Data Inform A/S; Datalogisk Institut, Aarhus Universitet; Caretech Innovation
Projektperiode: 1. juni 2011 - 31. januar 2012
Caretech budget: 1.496.000 kr.

Caretech Innovation * kontakt@caretechinnovation.dk * sidst opdateret 8-aug-12